Flygresan och första dagen i Seoul – Andrea Norrman
andreanorrman

Andrea Norrman

Annons

Flygresan och första dagen i Seoul

Hej fina ni, från andra sidan jorden!

Vi (jag, Belle och pappa) befinner oss nu på andra sidan jorden hos min faster + man och kusiner. Dom bor här under några år. Sjukt coolt.

Belle fick feber och misstänkt förkylning redan innan vi åkte vilket så klart kändes typiskt men samtidigt så kunde det ha varit värre. Jag är glad att vi ändå kunde åka. Dessutom så mådde hon inte så dåligt innan vi åkte, som ni kan se på bilderna, haha.

Busade och pussade hejdå på pappa.
Jag och Linus blev tillsammans för 3 år sedan om några veckor, och under de tre åren så har jag och Linus varit ifrån varandra 4 dagar som mest och det var när jag var gravid med Belle och åkte till London med mamma. Så att stå där och pussa hejdå på min kärlek med vetskapen om att vi inte ses på 11 dagar gjorde mig tårögd och blödig, så vi var tvungna att gå innan jag började böla, för då hade jag aldrig kommit där ifrån. Hade aldrig klarat att stanna hemma om Linus och Belle skulle åka iväg i 11 dagar, och fram för allt inte om det är på andra sidan jorden. Det känns liksom lite extra jobbigt när det är så långt bort.

Flygresan är 11 timmar totalt uppdelat på två flyg, ett på 9 timmar och ett på 2 timmar. Vårt flyg lämnade Arlanda 19.30 och det var då det långa flyget, så det var en perfekt tid att flyga med Belle eftersom hon ändå ska sova under natten. Hon somnade direkt när flyget startade och sov till och från hela resan med några få korta uppvak för lite vatten, yoghurt och macka. Jag och pappa försökte sova men jag tror att jag kanske sov 1h max om man lägger ihop alla minuter jag slumrade till.
Mellanlandningen var kort och vi hann typ bara ta oss till gaten då pekings flygplats är ganska stor! Så vi bytte till nästa flyg och både jag och Belle däckade nästan direkt på det flyget och vaknade precis innan landning. Så skönt!

Jag har egentligen inga tips inför flygresan förutom att packa med mat/dryck som barnet gilla för att underlätta. Man får ha med sig mer än 100ml om det är typ bebismat/ersättning/välling/yoghurt, kan vara bra att veta. Men om man ska boka flyg så är min rekommendation att flyga på kvällen/natten när barnet ska sova. Då slipper man alla vakna timmar och att försöka underhålla.

Skruttan.

Såhär låg vi hela natten <3. Så fort jag försökte flytta mig för att ändra ställning så kom hennes lilla arm och tog mig om nacken för att dra mig om möjligt ännu närmre. Inatt hade hon faktiskt ganska hög feber och har börjat hosta och snora. Så en typisk förkylning har hon åkt på stackarn.

Men satan var jetlaggad man är alltså. Vi ligger 7 timmar före er i Sverige. Eftersom vi i princip hade dygnat hela natten så var vi dyngtrötta här igår eftermiddag/kväll. Jag och Belle däckade i soffan 20,00 och sen vaknade jag vid 02 och var kanonpigg. Då är ju klockan 19 hemma, haha. Så jag låg vaken ett tag och streamade lite film innan jag var tvungen att gå och kissa (med Belle på magen eftersom hon absolut INTE vill vara med någon annan eller utan mig just nu), och så somnade vi om och vaknade runt 07.30.

Och idag har vi varit och sett oss runt i Seoul lite. Det finns ju MASSOR att se, så vi har ju massor kvar att se. Men av det lilla jag sett så älskar jag det. Jag är inte helt överens med maten än. Men har hoppet uppe och tror absolut jag kommer hitta mina favoriter. Dom har så fruktansvärt mycket fina barnkläder alltså..!

Återförenad med min faster som alltid varit som en mamma för mig <3

Farsan kände direkt att Seoul är hans grej.

Sen tog Karin (min faster alltså) oss till världens blomstermarknad som låg inne i ett hus. Alltså drömmen. Här snackar vi att jag hade bränt pengar om det här hade funnits i Sverige. Wow!

Mina absoluta favoritblommor.

Ikväll blir det middag hemma i hopp om att Belle kryar på sig ytterligare. Hon har idag inte haft någon feber men är väldigt hostig. Hon får hostmedicin, så jag hoppas att hon kan sova hela natten och inte vakna och hosta en massa och krya tills imorgon. Jag vill kolla shopping (främst barnkläder hehehe). Det är så mysigt att vara här och mysa med dom igen efter så lång tid ifrån varandra (i somras var sist vi sågs). Och så är det så skönt att känna sig hemma och inte bo på hotell. Vi bor hemma hos dom i deras 250 kvm lägenhet på 35e våningen med VÄRLDENS utsikt!

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!